ΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
Ανατομία μίας Σταύρωσης
Ενότητα Α΄, Μέρος 3ο
Αστικό και Μαζικό μοντέλο
26/12/2020
Η υπέρβαση του είναι του λόγου από τον ίδιο και η μετάλλαξή του σε Λόγο καταργεί στην εσωτερίκευση της επίγνωσης αυτής, την ύπαρξη του Θεού. Ένα δημοφιλές παράδειγμα είναι οι περιπτώσεις, όπου η συμμετοχή στη θρησκευτική τελετουργική λατρεία θεωρείται ως κίνδυνος για τη διασπορά μολυσματικών ασθενειών, κάτι το οποίο θα ήταν αδύνατο να συμβεί σε παλαιές εποχές αφού η συμμετοχή στη θρησκευτική λατρεία ήταν ο σίγουρος τρόπος σωτηρίας και όχι καταδίκης.
Αστικό μοντέλο |
Μαζικό μοντέλο |
Το υποκείμενο άνθρωπος ανάγεται μέσω του λόγου ο οποίος ανιχνεύει ένα νομοτελειακό όλο, τη φύση. Έτσι, ο λόγος υπερβαίνει τη φύση δηλαδή και τον ίδιο. |
Το υποκείμενο δεν αποτελεί παρά μία σύνδεση κατηγορημάτων. Η σύναψή τους είναι τυχαία και μπορεί να αλλάξει δια της αλλαγής του νοητικού σχηματισμού τωω πολύ εύκολα. |
Ο αυτοϋπερβαίνων λόγος επιτρέπει την ύπαρξη ενός αβλαβούς Θεού στο περιθώριο προς ιδίαν χρήση. |
Ό, τι βρίσκεται πέραν των κατηγορημάτων είναι ανύπαρκτο για το υποκείμενο. |
Το Όλο υφίσταται από και στην διαρθρωμένη ολόπλευρη συνοχή της λειτουργίας των μερών του. |
Το Όλο δεν υφίσταται παρά αποτελεί μία τυχαία σύναψη συμβάντων όπως και το ίδιο το ον. |
Η ιεραρχία των ουσιών της Θεολογίας και Κοσμολογίας καταλύεται όπως και η ουσία, από τις δράσεις φύση, άνθρωπος, ιστορία και λειτουργία. Η λειτουργία παίρνει τη θέση της ουσίας ως το κατεξοχήν είναι. Ταυτόχρονα διατυπώνεται η άρνηση να γίνει και θεωρητικά αποδεκτή όπως έγινε στην πράξη και να ανακοινωθεί δημόσια η κατάργηση της ουσίας. Η εφαρμογή του λειτουργισμού σε όλο το πεδίο του επιστητού αφανίζει όλο το Θεολογικό κατασκεύασμα. |
Όλες οι δράσεις καταρρέουν εκ της εκ της κατάργησης της λειτουργικής δράσης – παρουσίας που είναι ο άνθρωπος. Το φαίνεσθαι και το είναι δεν υφίστανται. Όλα συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο, ακόμα και ο χρόνος, συν-κρατούμενα από ελαφρές και εναλλάξιμες νοητικές κατασκευές. |
Τα μέρη του Όλου εξειδικεύονται με τη λειτουργία τους στη διαμόρφωση και διακράτηση αυτού. Η νομοτέλεια υφίσταται σε κάθε σημείο του Όλου του οποίου η τελειότητα προκύπτει από την τελειότητα των λειτουργιών των επιμέρους τομέων αυτού. |
Τα μέρη ενώνονται τυχαία και η ένωση εξηγείται νοητικά και προπάντων σχετικά εκ της σχετικότητας των πάντων που σημαίνει την ευχέρεια περάσματος από μία εξήγηση σε άλλη στην οποία καταρρέει κάθε έννοια και ευθύνη σφάλματος. |
Η τελείωση του σκοπού του αποφέρει την προκύπτουσα ικανοποίηση του υποκειμένου δια της επιβεβαίωσης της άξιας κατοχής της θέσης του. Η ολοκλήρωση του Όλου πραγματοποιείται εκ της τελείωσης του σκοπού κάθε θέσης του, όποια και να είναι αυτή. |
Η ικανοποίηση γίνεται αυτοσκοπός δια της αποχαλινώσεως κάθε ψυχικής ορμής μέσω της υπερκατανάλωσης. Οδηγεί στον αποκλεισμό από κάθε έννοια συν-σκέψης και συν-δράσης τα αφανισμένα από τις υλικές απολαύσεις και εν-κεκλεισμένα εντός οριοθετημένων σημείων μαζικά όντα. |
ΠΑΥΛΟΣ ΞΕΝΟΣ
Διδάσκαλος Π. Ε., Θεολόγος
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου